Veel gestelde vragen Avantia

Staat je vraag er niet bij, stuur ons dan een mail naar info@avantia.nl

Hoe maak ik een gratis account aan?
Dat kan op 2 manieren.

  1. Links op het scherm, onder de knop ‘login’ klik je op ‘Account aanmaken’, daar kun je gegevens invullen, en je kunt daar aangeven wat andere deelnemers van jou kunnen zien. Standaard staat alles op uit.

  2. Meld je aan voor een activiteit, vul daar je gegevens in. Dan krijg je een mail met je inloggegevens voor een volgende keer. In het geval dat je al bij ons bekend bent krijg je een foutmelding. Dan kun je inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Weet je die niet meer, klik dan op de knop ‘wachtwoord vergeten’ en je krijgt dan binnen een paar minuten een mail met een nieuw wachtwoord.

Wie kan mijn persoonlijke gegevens zien?
Alleen jij ziet je eigen gegevens. Bij activiteiten zien ingelogde gebruikers alleen je voornaam en hoever je hemelsbreed bij je vandaan wonen. Ook deelnemers uit jouw "kennissenkring" kunnen dat zien. Je kennissenkring bestaat uit alle deelnemers met wie je ooit samen een activiteit hebt gedaan. Je kunt zelf in je profiel aangeven wat zij mogen zien.

Kan ik een deelname annuleren?
Per activiteit is op de pagina "Mijn agenda" een datum aangegeven in de kolom "afmelden tot". Tot deze datum kun je heel eenvoudig afmelden door op de knop "afmelden" te klikken.

  • Heb je toestemming gegeven voor automatische incasso, dan heb je ook nog niet betaald. Incasso is altijd pas na de ‘afmelden tot’ datum.

  • Als je per iDeal hebt betaald, dan hou je het volledige bedrag tegoed voor andere activiteiten. Je kunt altijd zien wat je tegoed is bij ‘Betalingsoverzicht

Afmelden na deze datum kan onder voorbehoud door een mailtje te sturen naar info@avantia.nl. De open plek wordt op de site geplaatst, en de deelnemers op de reservelijst worden benaderd. Als er een vervanger gevonden wordt, hou je het volledige bedrag tegoed voor een volgende keer. Dit wordt automatisch verrekend met je volgende activiteit(en). Jij kunt zelf ook zoeken naar een vervanger. Mocht het echt niet lukken om een vervanger te vinden dan ben je het gehele bedrag verschuldigd. De kans om een vervanger te vinden is uiteraard groter hoe verder van tevoren je meldt dat je niet kunt deelnemen.

Krijg ik mijn geld terug als een vakantie niet doorgaat?
Wanneer een vakantie door de organisator wordt afgelast, krijg je natuurlijk je geld terug.

Waarom die 2 cijfers in mijn gebruikersnaam?
Dat zijn de eerste 2 cijfers van je postcode, zo kun je van iedereen zien waar ze vandaag komen en behoud je privacy. overzicht postcode's

Wanneer betaal ik?
Bij automatische incasso wordt geïncasseerd na de datum in de kolom "afmelden tot" bij de vakantie.

Wie gaan nog mee? Bij elke vakantie kun je zien wie er nog me mee gaan. Sommigen hebben ervoor gekozen om een foto bij hun profiel te plaatsen (via ‘Mijn Account“), handig om elkaar te herkennen.

Kan ik carpoolen? Je kunt zien wie er nog me mee gaan bij elk uitje, je ziet de voornaam, de afstand hemelsbreed die de deelnemer bij jou vandaan woont, en het pijltje is de kompasrichting. Zo kun je inschatten of je met hen kunt carpoolen. Door ze een privé bericht te sturen via de site.

Mag ik een introducé meenemen?
Je introducé is van harte welkom. Hij of zij kan zich gewoon aanmelden op de site en meedoen.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Je kunt wijzigen op de pagina ‘Mijn account’ onder het kopje "Jouw Wachtwoord".

Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief? Log eerst in op de site, dan kun je bij 'Mijn account' het vinkje bij nieuwsbrief uitzetten.

Wat is de meest voorkomende leeftijd? Dat hangt een beetje van de vakantie af. De meeste deelnemers zijn tussen de 45 en 55, daarna onder de 45 en daarna boven de 55.

Wie is aansprakelijk ?
Avantia aanvaardt geen aansprakelijkheid voor diefstal, verlies of beschadiging van goederen van derden. Dit geldt ook voor ongevallen of verwondingen van personen tijdens of ten gevolge van een vakantie. Wij raden iedereen aan een doorlopende reisverzekering te nemen.

Wat zijn de rechten van Avantia!?
Avantia! heeft het recht om zonder opgave van reden deelnemers te weigeren.

Website Heb je (technische) vragen, opmerkingen, suggesties of ben je op de website iets tegen gekomen wat niet (goed) werkt? Laat het ons dan weten. We geven je dan zo snel mogelijk een reactie en verhelpen het probleem zo snel mogelijk. Je kunt ons mailen via: online@avantia.nl.